reklama

CHEMICKÁ VOJNA

Básnička z mojej pripravovanej fejtónovo, básničkovo, pesničkovej a najmä satirickej knihy Ako to vidím. Tak trochu na odľahčenie sezóny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Aj toho dusného letného večera

líham si do postele,

nuž mám takú obyčaj,

tak mi to vyhovuje.

Obrázok blogu

To ešte netuším, 

že cudzie oči bdelé

sledujú môj pohyb,

preťať mi chcú sen.

Leto horúce je,

potím sa ako blbec,

telo vysiela vlny pachové

a vdychuje ich votrelec.

Schovaný, vidí ma,

hoc silná je tma,

veď oči nastavené na to má,

príroda dala mu infra.

Tomu je hej,

má nočné videnie,

dobré čuchové zariadenie,

a k tomu chuť na jedenie.

Vidí mňa, potravu cíti,

a ja len tak,

spotený, obnažený, ležíci a spíci,

nepripravený na jeho atak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bźź, bźź, je to tu.

Už mi je pri uchu.

vlieta mi do očí,

brániť sa nestačím.

Rukami mátam,

komára, beštiu naháňam,

facky si rozdávam,

no po hodine to vzdávam.

Budí ma pichnutie

ruka ma štípe,

zas to pokračuje.

Ja beštii vojnu vyhlasujem!

Nevidno ho,

ťažko zistiť jeho polohu,

zaprisahám ho,

sľubujem mu poriadnu odvetu.

No vie sa brániť,

partizánsku vojnu vedie.

Túžim ho rozmlátiť,

no k ničomu to nevedie.

Vytasil som ťažké zbrane,

vankúšom sa oháňam.

Nepriateľ stiahol sa.

Dnes ho asi nedostanem.

Nervózne ulíham.

Ucho naladilo sa na jeho frekvenciu,

ako radar pracuje, číha,

moje telo strategicky mení pozíciu.

Ďalší útok.

Nečakám, vstanem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neustúpim ani krok!

Mením zbrane.

Dohody?

Kašlem na ne!

Chemickú vojnu začínam

napriek ženevským konvenciám!

Dusím sa kašľom

„To neprežiješ!“

zastrájam sa, sprejujem

a zmámený poddávam sa snom.

Ranné brieždenie.

Čosi ma zobúdza.

Telo samý pupenec svrbenie.

V zrkadle vidím svoju tvár.

Na mňa hľadí mutant

a ja do roboty mám ísť.

Pre tento ksicht

určite znížia mi plat.

Nadávky, obklady, studená voda,

veľa nepomáha,

hrôzu z toho mám,

strašnú pomstu beštii chystám.

Na ochranu prírody kašlem,

i živého tvorstva,

živého ho nechcem,

mŕtveho ho musím dostať.

Noc ďalšia prišla,

iný by sa tešil.

No ja stratégiu riešim,

a ďalšiu pohromu čakám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pripravený na vojnu

v plnej zbroji ulíham.

Plný napätia a strachu

sekundy počítam.

Repelent ochranný štít

na telo aplikujem.

Spokojný s prípravou ulíham.

Už nenechám sa hrýzť a budiť!

Zobúdza ma svrbenie

to komár - mutant na oleji si pochutnáva,

do očí sa mi smeje,

za dobrotu mi ďakuje.

A dej sa opakuje...

Vladimír Čuchran

Vladimír Čuchran

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  405x

Kto berie život celkom vážne, prichádza o veľa. Ver mi, s humorom to ide ľahšie. Aj keď často je to cez slzy, ale netreba to vzdať, pokiaľ to ide a ostáva nejaká byľka nádeje a zbytok síl. V živote je nutné vedieť aj vzdať sa, pokoriť sa sile hôr, prírody, úctivo ich poprosiť, že si prekročil tú pomyselnú hranicu, pokiaľ by si zašiel priďaleko a hlavne vedieť, kde je tá hranica. Hoci v športe, či zdolávaní ciest si človek neustále kladie vyššie a vyššie ciele a hranicu aj prekročí...A ako vravím, aj na šibenicu s úsmevom! Ver mi, treba rozdávať pozitívnu energiu, treba sa rozdávať, urobiť niekoho šťastným - možno aj tam treba hľadať filozofiu bytia, nielen v mysli obrátenej do seba.Pôvodne, profesne stavebný technik, najmä projektant architektúry. Srdcom horal - turista, horolezec, jaskyniar, horský bežec, ochranca prírody, organizátor, propagátor, nadšenec. Dnes následkom mozgovej mŕtvice invalid. Ako človek, pesimista, nadobudnutý životnou praxou, fejtonista, srandista. Dôchodca 2018.Ako tak pozerám na svet asi aj pesimistom zostanem...Vlado Čuchran, www.horami.sk - stránky venované priateľom hôr a milovníkom prírody Zoznam autorových rubrík:  turistika, turizmusSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu